ICT Manager – Marknesse

Introductie

Als ICT-Manager ben jij verantwoordelijk voor de huidige en toekomstige ICT-beleid. Je gaat werken bij een toeleverancier van metalen onderdelen en halffabricaten. Doordat jij goed bent in je vak maar ook management skills hebt wordt de ICT van het bedrijf in 2019 geoptimaliseerd en geprofessionaliseerd.


Organisatie

Het bedrijf waar je komt te werken, is leverancier van machineproducenten. Dit doen zij door kwalitatief hoogwaardige metalen halffabricaten te produceren. Door hun expertise en klantgerichtheid, hebben zij waardevolle, langdurige klantrelaties opgebouwd. Dit komt mede doordat zij in staat zijn snel op de vraag te reageren, en daarbij kwaliteit en verbetering hoog in het vaandel hebben staan. De zorg voor werknemers staat centraal binnen het bedrijf. Afwisseling van werk, ontwikkeling, en ruimte voor eigen initiatief zijn belangrijke factoren hierin. Een actieve houding en de wil om te leren zijn dus cruciale eigenschappen wanneer je hier aan de slag gaat!

Functie

Als ICT-Manager ben je verantwoordelijk voor de implementatie van nieuwe ICT oplossingen. Samen met de Operationeel Directeur stel je een meerjarenplan op voor de verschillende ICT-projecten. Daarnaast heb jij de verantwoordelijkheid over de bewaking van de continuïteit en kwaliteit van de verschillende applicaties en alle lopende ICT-verbeterprojecten. Tevens houd jij je dagelijks bezig met de ontwikkeling van het management dashboard en ben je ook nog eens verantwoordelijk voor de ontwikkeling en begeleiding van twee ICT medewerkers. De organisatie maakt onder andere gebruik van de volgende applicaties: ‘WICAM’ (applicatie voor het nesten van platen) en ‘MKG’ (ERP). Daarnaast zijn er de applicaties voor de financiële administratie, de personeelsadministratie en een applicaties die door de organisatie zelf is ontwikkeld als interface voor de verschillende applicaties.

Jouw takenpakket Als ICT-Manager omvat in ieder geval de volgende werkzaamheden:

  • Het ontwikkelen van de ICT-strategie.
  • Specificeren en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten.
  • Testen, accepteren en implementeren van aanpassingen aan de hand van gebruikersinformatie.
  • Het documenteren, bewaken en monitoren van de applicaties.
  • Het onderhouden van de gebruikershandleidingen.
  • Voortgang en budgetbewaking.
  • Ontwerp en laten ontwikkelen van KPI’s, overzichten en rapporten.
  • Aansturen van eigen, interne ICT-ers, maar ook het aansturen en begeleiden van externe ICT-ers.



Functie eisen

De ICT-Manager die wij zoeken heeft:

  • Een afgeronde hbo-opleiding in de richtingen van Informatica, Bedrijfskunde, HEAO, of ICT.
  • Circa 2 á 5 jaren werkervaring als ICT’er, ICT Manager of een soortgelijke functie.
  • Kennis en ervaring met ERP-systemen.
  • Kennis van MKG is een pluspunt.
  • Ervaring met databases en reporting tools zoals Cognos en Qlikview.
  • In staat zijn overzichten, rapporten en datasecties te maken.

Aanbod

Wat hebben wij jou te bieden als ICT-Manager:

  • Fulltimebaan met een 40-urige werkweek.
  • Salaris tussen de 3.500,- en de 5.000,- o.b.v. 40 uur en afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Uitzicht op een vast contract bij goed functioneren.
  • Een smartphone en laptop van de zaak.
  • 26 vakantiedagen.
  • Reiskostenvergoeding van 0.19 ct per kilometer.
  • Ruimte om te leren en jezelf te ontwikkelen met opleidingen en cursussen.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (CAO klein metaal).

Sollicitatie

Ben je enthousiast over de vacature van ICT-Manager? Solliciteer direct!

Dujob is hét bemiddelingsbureau dat werk maakt van jouw talent. We kijken verder dan je cv. Wat zijn jouw sterke eigenschappen, wat zijn jouw kwaliteiten en waarin wil jij je ontwikkelen. Zo vinden wij voor jou het meest uitdagende werk in de zakelijke dienstverlening. Via Dujob ontwikkel jij je talent verder.